Sabtu, 25 Februari 2012

Company History

The history of BIOMAGWORLD began when its Founder and CEO, Mr. Josafat Wiranto met Mr. Russel Tambunan, BIOMAGWORLD’s Chairman, in 2006. Mr. Wiranto’s expertise is in network marketing business, specializing in Jewelry and Magnetic Therapy products while Mr. Tambunan has had 25-year experience as management professional and key person in a big conglomerate in Indonesia.
Together they co-build PT. Bisnis Mandiri Wisesa with a vision to help the Indonesian people, wherever they are, to live a healthier, more beautiful and more prosperous life. Mr. Wiranto and Mr. Tambunan shared a common dream to enhance the living quality of the Indonesian people by means of facilitating and providing opportunity to encourage the emergence of independent business entrepreneurs, who in turn will be able to support and contribute to the welfare and prosperity of their communities.
To realize this vision, they created a spectacular network marketing system, which promotes equality and fairness in profit sharing with all networking members who are willing to work hard and put all their heart and mind to build and develop their own marketing networks in this business. Persistence is the key word to achieve their dreams of having a successful business and living a more prosperous life.
The company’s vision can be seen in the company’s brand BIOMAGWORLD. First of all, the words "BIO" and "MAG" indicate that BIOMAGWORLD’s main products are bio-magnetic therapy products. Furthermore, the “GLOBE” and “PERSON” logos reflect the company’s long-term vision to become a global company, in which this dream will be realized through active contribution and commitment of its networking members, wherever they are. 
In addition, the name PT. Bisnis Mandiri Wisesa itself, which is the holding company of the BIOMAGWORLD brand, also reflects the same vision. According to Kamus Besar Bahasa Indonesia (The Standardized Dictionary of the Indonesian Language), the word “WISESA” has two meanings: 1. The ultimate authority; 2. The ultimate power. In this case, the word “WISESA” can also mean the ultimate or the most excellent. Therefore, the name PT. Bisnis Mandiri Wisesa implies the company’s vision to facilitate the emergence of capable and excellent business entrepreneurs.
------------------------
Google translate : 
Sejarah BMW dimulai ketika Pendiri dan CEO, Mr Josafat Wiranto bertemu Russel Tambunan, Ketua BMW, di tahun 2006. Keahlian Pak Wiranto dalam bisnis jaringan pemasaran, yang mengkhususkan diri dalam produk Perhiasan dan Terapi Magnetic sementara Mr Tambunan telah memiliki 25 tahun pengalaman sebagai orang manajemen yang profesional dan kunci dalam konglomerat besar di Indonesia. 
Bersama-sama mereka turut membangun PT. Bisnis Mandiri Wisesa dengan visi untuk membantu rakyat Indonesia, dimanapun mereka berada, untuk hidup lebih sehat, lebih indah dan lebih sejahtera. Pak Wiranto dan Pak Tambunan berbagi mimpi yang sama untuk meningkatkan kualitas hidup masyarakat Indonesia dengan cara memfasilitasi dan memberikan kesempatan untuk mendorong munculnya pengusaha usaha mandiri, yang pada gilirannya akan dapat mendukung dan memberikan kontribusi untuk kesejahteraan dan kesejahteraan komunitas mereka.   
Untuk mewujudkan visi ini, mereka menciptakan sistem pemasaran jaringan yang spektakuler, yang mempromosikan kesetaraan dan keadilan dalam pembagian keuntungan dengan semua anggota jaringan yang bersedia untuk bekerja keras dan menaruh semua hati dan pikiran mereka untuk membangun dan mengembangkan jaringan pemasaran mereka sendiri dalam bisnis ini. Ketekunan adalah kata kunci untuk mencapai impian mereka memiliki bisnis yang sukses dan hidup lebih sejahtera. Visi perusahaan dapat dilihat pada BMW merek perusahaan. Pertama-tama, kata "BIO" dan "MAG" menunjukkan bahwa produk utama BMW adalah bio-magnetik produk terapi. Selanjutnya, "GLOBE" dan "ORANG" logo mencerminkan visi jangka panjang perusahaan untuk menjadi perusahaan global, di mana mimpi ini akan terwujud melalui kontribusi aktif dan komitmen anggota jaringannya, dimanapun mereka berada.   
Selain itu, nama PT. Bisnis Mandiri Wisesa itu sendiri, yang merupakan perusahaan induk dari merek BMW, juga mencerminkan visi yang sama. Menurut Kamus Besar Bahasa Indonesia (Kamus Standar dari Bahasa Indonesia), kata "FAJAR SURYA WISESA" memiliki dua makna: 1. Otoritas tertinggi; 2. Kekuatan utama. Dalam hal ini, kata "FAJAR SURYA WISESA" juga dapat berarti utama atau yang paling baik. Oleh karena itu, nama PT. Bisnis Mandiri Wisesa menyiratkan visi perusahaan untuk memfasilitasi munculnya pengusaha mampu dan sangat baik.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons